Conferința INA: „Codul administrativ”

Institutul Național de Administrație (INA) continuă organizarea seriei conferințelor INA pe teme de interes general pentru administrația publică, aducând în atenție o temă de mare actualitate: „Codul administrativ”. Evenimentul este organizat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și cu Institutul Național de Statistică. Conferința va fi o platformă de discuții între echipa Ministerului Dezvoltării…

Proiect nou în implementare la INA

În data de 13 august 2019, a fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Întărirea capacității INA privind dezvoltarea de studii/ analize cu impact asupra sistemului de formare profesională în administrația publică”, SIPOCA 617. Proiectul este cofinanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020 și va fi implementat de Institutul Național de Administrație (INA) în parteneriat…

Biblioteca virtuală INA – acces gratuit la resurse documentare

Institutul Național de Administrație (INA) facilitează comunicarea cunoștințelor în domeniul administrației publice și asigură accesul la literatura științifică internațională, la studii și cercetări aplicate în domeniul administrației publice și subdomeniile conexe, precum și la alte resurse documentare. Crearea de conţinut digital este o necesitate în societatea informaţională. Desfăşurarea acestei activităţi, într-un mod coerent, este unul…

Au început înscrierile la programul de formare specializată „Academia de Leadership”

Institutul Naţional de Administraţie organizează „Academia de Leadership”, program de formare specializată adresat exclusiv persoanelor care ocupă funcția de primar sau viceprimar. Programul se desfășoară în perioada septembrie-noiembrie 2019 și cuprinde 3 module de formare obligatorii, a câte 3 zile fiecare.Tariful de participare este de 1.440 lei/participant. In funcție de județul în care vă desfășurați…

Codul Administrativ reiterează rolul INA în formarea profesională pentru administrația publică

Codul administrativ, aprobat prin Ordonanța de urgență nr. 57/2019, evidențiază rolul pe care INA îl are în profesionalizarea personalului din administrația publică centrală și locală. Prin rețeaua sa națională, Institutul urmărește dezvoltarea programelor de perfecționare profesională și de formare specializată, bazate pe competențe, implementarea de proiecte și activități de cercetare – inovare. Conform Codului administrativ,…

INA va forma 4000 de persoane în domeniul achizițiilor publice prin fonduri UE

În data de 10 iulie 2019, domnul Pavel NĂSTASE, președintele Institutului Național de Administrație (INA), a participat la semnarea contractului de finanțare pentru proiectul „Sprijin în implementarea Strategiei Naționale în domeniul Achizițiilor Publice (SNAP) prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”, SIPOCA 625. Contractul a fost semnat de către domnul Eugen-Orlando TEODOROVICI,…

Oportunități de colaborare INA – EAP

În data de 5.07.2019, domnul Pavel NĂSTASE, președintele Institutului Național de Administrație (INA), a primit vizita doamnei Isabelle KUNTZIGER, director general al  Școlii de Administratie Publică (EAP) din Valonia-Bruxelles și a reprezentanților Delegației generale Valonia-Bruxelles la București: domnul Eric POPPE, delegat general și doamna Lidia BADEA, responsabil francofonie și cooperare. Pornind de la prezentarea activității și experienței…

OCDE recomandă un profil al viitorului angajat din sectorul public

Angajații din sectorul public sunt esențiali pentru a permite accesul cetățenilor la servicii publice de calitate și pot proteja cetățenii de o serie de amenințări. Natura activității în sectorul public este în continuă schimbare, iar funcționarii publici și cei care îi conduc trebuie să se adapteze rapid, să fie proactivi. Pentru a menține ritmul, guvernele…

INA își dezvoltă rețeaua de parteneri externi

Joi, 13 iunie 2019, la sediul Institutului Național de Administrație (INA) a avut loc vizita de studiu a reprezentanților Academiei Naționale pentru Administrație Publică din Serbia (NAPA). Cu această ocazie, Institutul a semnat un acord de cooperare cu instituția similară din Serbia. Acordul urmărește dezvoltarea și organizarea de programe de formare profesională, inițierea unor schimburi…

Întâlnirea de secretariat a Reţelei Europene de Administraţie Publică

În contextul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene, în data de 8 mai 2019, a avut loc la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale si Administrației Publice (MDRAP), întâlnirea de lucru a reprezentanților Austriei, Finlandei, Croației, Comisiei Europene și României (EUPAN 5 Secretariat DG), în scopul pregătirii viitoarei reuniuni la nivel de directori generali, care se va desfășura…