Lista programe de formare specializată

Academia de Leadership (2025)

Programul are ca scop dezvoltarea cunoştinţelor şi instrumentelor necesare pentru buna guvernare la nivelul administrației publice locale din România și se desfăşoară pe module, abordând o tematică multiplă, adaptată nevoilor de formare ale grupului-țintă.

Obiective generale

dezvoltarea leadership-ului pentru organizații, leadership-ului pentru strategii și leadership-ului pentru dezvoltarea capacității instituționale;

dezvoltarea cunoştinţelor şi furnizarea instrumentelor necesare pentru bună guvernare la nivelul administrației publice locale.

Grup țintă

persoanele care ocupă funcția de ales local în administrația publică locală – primari, viceprimari și consilieri de municipii, orașe, comune.

Academia de leadership

Tarif de participare

1800 lei / participant

pentru programul de formare specializată organizat în format clasic

1350 lei / participant

pentru programul de formare specializată organizat în format online

Tariful de participare se achită integral în contul RO91TREZ70120G331700XXXX, deschis la Trezoreria Operativă Sector 1 – Institutul Național de Administrație – CUI 37589690.

INA acordă reduceri la tarifele de participare în funcție de numărul de participanți din cadrul aceleași instituții beneficiare.

Module de formare

Programul de formare specializată este structurat pe 3 module de formare – 54 ore de formare (3 module x 18 ore/modul) și se va desfășura atât la sediul INA din București, cât și la sediile centrelor teritoriale de formare continuă pentru administrația publică (Constanța, Craiova, Iași, Sibiu și Timișoara).

Tematică:

  • Guvernarea locală și valorile leadership-ului;

  • Analiza și evaluarea competențelor de leadership;

  • Conștiința de sine și puterea de reprezentare a grupului;

  • Abordarea mentalității de leadership pentru lucru în echipă;

  • Identificarea stilurilor personale de leadership.

Competențe

Competențe dobândite:

  • Evaluarea stilului de leadership și dezvoltarea echipelor
  • Consilierea pentru obținerea rezultatelor
  • Luarea deciziilor și îmbunătățirea nivelului de performanță
  • Dezvoltarea organizațională și gestionarea conflictelor
  • Evaluarea comunitară și dezvoltarea parteneriatelor
  • Utilizarea instrumentelor pentru buna guvernare