
Titlul proiectului: „Dezvoltarea competențelor personalului implicat în procesul de achiziții publice în administrația publică din România”, Cod SIPOCA 1100, Cod SMIS 151956
Beneficiar:
Institutul Național de Administrație
Sursa de finanțare:
Programul Operaţional Capacitate Administrativă, cofinanţat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European
Bugetul total al proiectului:
7,333,123.16 lei – cheltuieli totale nerambursabile
Data semnării contractului de finanțare:
17 august 2021
Durata:
28 de luni
Data semnării contractului de finanțare:
17 decembrie 2023
Obiectivul general al proiectului
Obiectivul general al proiectului este de a dezvolta și consolida competențele personalului (funcționari publici, demnitari și personal contractual) din administrația publică implicat în procesul de achiziții publice.
Obiectivul general al proiectului este în concordanță cu:
- obiectivul general al POCA de a contribui la crearea unei administrații publice moderne, capabilă să faciliteze dezvoltarea socio-economică a țării, prin intermediul unor servicii publice, investiții și reglementări de calitate, conducând la atingerea obiectivelor strategiei Europa 2020;
- obiectivele specifice ale Axei Prioritare 1 de a sprijini măsuri ce vizează adaptarea structurilor, optimizarea proceselor și pregătirea resurselor umane pentru realizarea și punerea în aplicare a politicilor publice bazate pe dovezi, corelarea planificării strategice cu bugetarea pe programe, simplificarea legislației și reducerea sarcinilor administrative, consolidarea capacității autorităților și instituțiilor publice pentru implementarea transparentă și eficientă a achizițiilor publice, precum și îmbunătățirea eficienței sistemului judiciar.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Obiectivul specific 1: Îmbunătățirea serviciilor oferite în domeniul achizițiilor publice din România – termen lung;
Obiectivul specific 2: Promovarea unor practici unitare în domeniul achizițiilor publice – termen lung.
Grup țintă:
Personal din autoritățile și instituțiile publice locale și centrale, cu atribuții în procesul de derulare a procedurilor de achiziții publice;
- Personal din cadrul structurilor specializate de Achiziții publice (aprox. 15 % din total grup țintă): personal de conducere și de execuție din autoritățile și instituțiile publice locale și centrale, experți achiziții publice în cadrul echipelor de implementare a proiectelor europene;
- Personal care participă ocazional la activități din cadrul procesului de achiziții publice din cadrul autorităților și instituțiilor publice locale și centrale din cadrul altor structuri decât cele de achiziții publice (aprox. 58 % din total grup țintă): personal din cadrul autorităților și instituțiilor publice locale și centrale, din cadrul celorlalte structuri (buget, financiar-contabilitate, audit, tehnic, administrativ etc.), secretari generali ai unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, administratori publici, personal de conducere din administrația centrală și locală cu atribuții pe zona/domeniul achizițiilor publice (din alte structuri decât cele de achiziții publice).
Decidenți de la nivelul administrației publice centrale și locale (aprox. 27 % din total grup țintă): decidenți politici : primari, viceprimari, presedinți și vicepresedinți CJ, consilieri județeni, municipali și locali; conducătorii instituțiilor și autorităților publice/ordonatori de credite; înalți funcționari publici.
Rezultate așteptate:
Rezultat de program 4: Cunoștințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice îmbunătățite în domeniul achizițiilor publice.
Rezultat proiect 1: Programe de formare organizate și participanții certificați.Prin prezentul proiect se propune formarea în domeniul achizițiilor publice a 10600 persoane (personal din autoritățile și instituțiile publice locale și centrale, implicat în procesul achizițiilor publice și decidenți de la nivelul administrației publice centrale și locale). Se estimează că vor fi certificați în urma participării la aceste programe de formare minim 8162 de persoane.
23.08.2022 – INA organizează conferința de lansare a proiectului
06.09.2022 – Conferința de lansare a proiectului
Comunicat de presă lansare proiect
Prezentare proiect SIPOCA 1100
Programe de Perfecționare proiect SIPOCA 1100
Programe de Formare Specializată proiect SIPOCA 1100
Instructiuni inscriere programe formare proiect SIPOCA 1100
Instructiuni participanti programe formare proiect SIPOCA 1100
Metodologie selectie participanti programe formare proiect SIPOCA 1100
01.02.2023 – Anunț ocupare funcții contractuale în afara organigramei INA
28.02.2023 – INA a deschis înscrierile la noile programe de formare în domeniul achizițiilor publice
12.05.2023 – Perfecționare în domeniul achizițiilor publice
08.06.2023 – Noi programe de perfecționare în domeniul achizițiilor publice
24.07.2023 – Cursuri gratuite în domeniul achizițiilor publice
07.08.2023 – Locuri disponibile rămase la programele de formare în domeniul achizițiilor publice
10.08.2023 – Anunț concurs ocupare funcții contractuale în afara organigramei INA
25.08.2023 – Înscrieri la programele de perfecționare organizate în luna septembrie
02.10.2023 – Cursuri gratuite în domeniul achizițiilor publice
Livrabile
Suport curs_MI_Program formare specializata domeniul achizitii publice_ifp
Suport curs_MII_Program formare specializata domeniul achizitii publice_ifp
Suport curs_MIII_Program formare specializata domeniul achizitii publice_ifp
Suport curs_MIV_Program formare specializata domeniul achizitii publice_ifp
Suport curs_MI_Program formare specializata domeniul achizitii publice_pers cond
Suport curs_MII_Program formare specializata domeniul achizitii publice_pers cond
Suport curs_MIII_Program formare specializata domeniul achizitii publice_pers cond
Suport curs_MIV_Program formare specializata domeniul achizitii publice_pers cond
Suport curs_Program perfectionare decidenti de la nivelul administratiei publice centrale si locale
Suport curs_Program persoane cu atributii in proces derulare proceduri achizitii publice