Proiecte încheiate

SIPOCA 617 – Întărirea capacității INA privind dezvoltarea de studii/ analize cu impact asupra sistemului de formare profesională în administrația publică

Image

Titlul proiectului: „Întărirea capacității INA privind dezvoltarea de studii/ analize cu impact asupra sistemului de formare profesională în administrația publică”, Cod SIPOCA 617, Cod SMIS 127558

Beneficiar:

Institutul Național de Administrație

Parteneri

Secretariatul General al Guvernului, Agenția Națională a Funcționarilor Publici

Proiectul beneficiază de asistență tehnică din partea Grupului Băncii Mondiale.

Sursa de finanțare:

Programul Operaţional Capacitate Administrativă, cofinanţat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European

Bugetul total al proiectului:

6.182.472,73 lei din care finanțare nerambursabilă de maxim 5.774.803,20 lei

Data semnării contractului de finanțare:

13 august 2019

Durata:

42 luni

*Proiectul a fost suspendat în perioada 15.01.2020 – 17.09.2020

Obiectivul general al proiectului

Întărirea capacității actorilor implicați în procesul de formulare a propunerilor de politici publice, bazate pe dovezi, în domeniul formării profesionale pentru administrația publică. Astfel, va fi întărită capacitatea INA de a contribui prin studii/analize/metodologii la îmbunătățirea sistemului de formare profesională din administrația publică.

Obiectivele specifice ale proiectului:

Obiectivul specific 1: Creșterea capacității instituționale prin: realizarea unei analize/cercetări cu privire la nevoile de formare pentru personalul din administrația publică și cu privire la piața de formare pentru administrația publică; elaborarea unui studiu pentru dezvoltarea Strategiei privind formarea profesională pentru administrația publică 2023-2029, care va cuprinde și recomandări privind planul de implementare a strategiei privind formarea profesională; realizarea unei analize privind impactul reglementărilor din domeniul formării profesionale, care va cuprinde și recomandări privind necesitatea/oportunitatea realizării de modificări legislative în domeniul formării profesionale; dezvoltarea a două metodologii pentru: 1) monitorizarea și 2) evaluarea și măsurarea impactului formării si perfecționării profesionale;

Obiectivul specific 2: Promovarea bunelor practici în administrația publică și încurajarea schimbului de experiență și a networkingului prin: crearea și operaționalizarea Rețelei Naționale a Furnizorilor de Formare pentru Administrația Publică (ReForm); crearea unei baze de date cu furnizorii de formare pentru administrația publică; organizarea de evenimente în cadrul rețelei;

Obiectivul specific 3: Dezvoltarea de competențe profesionale prin: dezvoltarea și organizarea unui program pilot de formare specializată destinat mentorilor, în sistem blended learning, pentru 50 de persoane cu atribuții în domeniul resurselor umane din autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale și locale și realizarea cadrului general aplicabil ulterior; dezvoltarea și organizarea unui program de formare pilot, pentru 50 de persoane nou intrate în sistemul administrației publice, folosind metode de blended learning – cu o durată de 1 luna, program intensiv de formare și realizarea cadrului general aplicabil ulterior.

Grup țintă:

Demnitari din INA, ANFP si SGG – fundamentarea deciziilor privind elaborarea de politici publice în domeniul formării profesionale – 6 persoane;

Funcționari de conducere și de execuție din cadrul INA care vor folosi cele două metodologii de: monitorizare și evaluare și măsurare a impactului formării și perfecționării profesionale – 30 de persoane;

Funcționari de conducere și de execuție din cadrul INA care vor folosi instrumentele de cercetare dezvoltate – 4 persoane;

Funcționari de conducere și de execuție pentru programul pilot de formare specializată destinat mentorilor – 50 de persoane;

Funcționari de execuție pentru programul pilot de formare și specializare la locul de muncă pentru persoanele nou intrate în sistemul administrației publice – 50 de persoane.

Rezultate așteptate:

Două metodologii pentru: 1) monitorizarea și 2) evaluarea și măsurarea impactului formării și perfecționării profesionale elaborate și testate;

Proiectul de Strategie privind formarea profesională pentru administrația publică 2023- 2029 elaborat;

Cunoștințe și abilități îmbunătățite ale mentorilor și ale personalului nou intrat în autoritățile si instituțiile publice.

Anunțuri/Comunicate

21.08.2019 – Proiect nou în implementare la INA

18.09.2019 – Prima întâlnire a echipei de management

29.10.2019 – SGG și INA au încheiat un nou parteneriat cu Banca Mondială pentru îmbunătățirea programelor de formare profesională dedicate angajaților din administrația publică

12.11.2019 – În data de 12.11.2019, la sediul INA a avut loc întâlnirea echipelor de management al proiectului din cadrul INA, SGG, ANFP și a reprezentanților Grupului Băncii Mondiale, pentru discutarea unor aspecte tehnice privind desfășurarea activităților proiectului.

30.09.2020 – Întâlnire de lucru

18.12.2020 – Întâlnire de lucru

15.01.2021 – În data de 15.01.2021 a avut loc o întâlnire online a reprezentanților celor patru instituții partenere, cu scopul de a discuta aspecte tehnice referitoare la implementarea activităților proiectului.

25.03.2021 – Știre focus grup si interviu

03.06.2021 – Știre focus-grupuri

11.06.2021 – Știre interviuri

8.07.2021 – Știre întâlnire de lucru

7.09.2021 – Anunț chestionar privind nevoile de mentorat în administrația publică din România

Chestionarul adresat personalului de conducere din cadrul administrației publice din România poate fi completat accesând link-ul: https://tinyurl.com/mentorRO, în perioada 07-21 septembrie 2021.

15.09.2021 – Știre analiza mentorat

25.10.2021 – Anunț chestionar privind nevoile de formare în ceea ce privește managementul performanței angajaților din administrația publică

Chestionarul privind nevoile de formare în ceea ce privește managementul performanței angajaților din administrația publică poate fi completat accesând link-ul: tinyurl.com/nevoiformare, în perioada 25 octombrie-12 noiembrie 2021.

7.12.2021 – Știre Atelier de lucru – Studiu privind persoanele nou intrate în administrația publică

14.12.2021 – Știre Cel de-al doilea atelier de lucru – Studiu privind persoanele nou intrate în administrația publică

25.02.2022 – Știre conferința internațională „Formare și dezvoltare în administrația publică”

28.04.2022 – Anunț Înscrieri la Programul de formare specializată pentru persoanele nou intrate în sistem, accesibil gratuit

20.07.2022 – 50 de funcționari publici formați de INA în domeniul eticii și integrității

27.07.2022 – „Să construim împreună” – întâlnire de lucru ReForm

17.08.2022 – 37 de participanți au absolvit programul pentru persoanele nou intrate în sistem

23.08.2022 – „Împreună suntem mai aproape de oameni” – întâlnire de lucru pe tema ReForm

30.08.2022 – Start ReForm. Colaborare în formare pentru administrația publică

20.09.2022 – ReForm – Vocea formării pentru administrația publică din România

12.10.2022 – Formare pentru formatorii ReForm

28.10.2022 – Consultări referitoare la Strategia privind formare profesională pentru administrația publică 

18.01.2023 – Program pilot de formare specializată destinat mentorilor

02.02.2023 – Înscrieri: Programul de formare specializată pentru persoanele nou intrate în sistem

06.02.2023 – Anunț încheiere înscrieri

15.02.2023 – INA: înscrieri la Programul de formare specializată destinat mentorilor

27.02.2023 – Anunț încheiere înscrieri program mentori

15.03.2023 – INA formează mentori

24.03.2023 –  Continuăm formarea mentorilor

17.05.2023 – 20 de funcționari publici au absolvit programul de formare pentru persoanele nou intrate în sistem

16.06.2023 – 48 de funcționari publici au absolvit Programul de formare specializată destinat mentorilor

04.08.2023 – Masa rotundă Strategia ReForm

28.08.2023 – Comunicat de presă: Institutul Național de Administrație a prezentat astăzi Proiectul de Strategie de formare în administrația publică 2023-2029

Livrabile

Analiza privind nevoile de formare profesională ale personalului nou intrat în administrația publică, fără o experiență anterioară

Raport privind analiza nevoilor de formare a personalului din administrația publică: „Instrument de sondaj pentru colectarea opiniilor funcționarilor publici și ale cetățenilor cu privire la nevoile de formare a personalului din administrația publică”

Report on training needs assessment for public administration staff: „Survey tool for collecting public servants’ and citizens’ opinions on training needs for public administration staff”

Raport privind analiza nevoilor de formare a personalului din administrația publică. Recomandări bazate pe analiza experienței internaționale în domeniul formării în administrația publică

Report on training needs assessment for public administration staff. Recommendations based on the review of international experience on public administration training

Raport privind dezvoltarea rețelei de formatori

Report on the development of the training network

Rețeaua Națională a Furnizorilor de Formare pentru Administrația Publică (ReForm)

Raport cu recomandări privind instituționalizarea unui program de mentorat în administrația publică din România – Primul proiect de raport

Report with recommendations for institutionalizing a mentoring scheme in the Romanian public administration – First draft report

Raport cu recomandări pentru instuționalizarea unui program de mentorat în administrația publică din România – Raport final

Report with recommendations for institutionalizing a mentoring scheme in the Romanian public administration – Final report

Evaluarea impactului reglementărilor cuprinse în cadrul legislativ aplicabil în domeniul formării personalului din administrația publică – Standarde de calitate și mecanisme de asigurare a calității în procesul de formare și perfecționare a administrației publice din România

Regulatory Impact Assessment on the Current Legal Framework on Training in the Public Administration – Quality Standards and Quality Assurance Mechanisms in the Training
and Development Process of the Public Administration in Romania

Evaluarea-implementarii-Strategiei-privind-formarea-profesionala-pentru-administratia-publica-2016-2020

Assessment-on-the-Implementation-of-the-Strategy-for-Public-Administration-Training-2016-2020-

Furnizarea de asistență tehnică pentru a sprijini Secretariatul General al Guvernului (SGG) în pregătirea proiectului de Strategie de formare în administrația publică 2021-2027

Technical assistance to support the General Secretariat of the Government (GSG) in their preparation of the draft Public Administration Training Strategy for 2021-2027

STRATEGIA PRIVIND FORMAREA PROFESIONALĂ ÎN ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ 2023 – 2029 varianta 1

Decalogul calității în formare – Ghid la purtător

Minighid metodologic pentru formatorii ReForm

Procedura privind organizarea și funcționarea ReForm

Manualul participantului – Standarde de calitate în formare Metode şi instrumente inovative

Cadru general privind manualul pentru inserția personalului nou intrat în sistemul public

M1_Bazele administratiei publice_Suport curs Program nou intrați

M2_Calitate si performanta_Suport curs Program nou intrați

M3_Metode eficientizare_Suport curs Program nou intrați

M4_Comunicare si lucru in echipa_Suport curs Program nou intrați

M5_Etică și integritate_Suport de curs Program nou intrați

M6_Dezvoltare personală_Suport de curs Program nou intrați

Suport de curs Modul de formare 1 – Nevoile beneficiarilor de mentorat

Suport de curs Modul de formare 2 – Cadrul de mentorat

Suport de curs Modul de formare 3 – Abilități interpersonale pentru mentorat

Suport de curs Modul de formare 4 – Tehnici de mentorat

Suport de curs Modul de formare 5 – Etica mentoratului

Suport de curs Modul de formare 6 – Managementul transferului de cunoștințe

Metodologie pentru evaluarea impactului programelor de formare specializată organizate de Institutul Național de Administrație

Metodologie pentru evaluarea impactului programelor de perfecționare profesională organizate de Institutul Național de Administrație

Strategie ReFORM

Videoclip prezentare ReForm

Videoclip prezentare ReForm (subtitrare en)

Persoană de contact

Iuliana LECA, director, manager de proiect

Institutul Național de Administrație

B-dul Timișoara, nr. 6, sector 6, Bucureşti

Tel: 031 438 16 44

Fax: 021 312 52 70

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..