
Titlul proiectului: „Întărirea capacității INA privind dezvoltarea de studii/ analize cu impact asupra sistemului de formare profesională în administrația publică”, Cod SIPOCA 617, Cod SMIS 127558
Beneficiar:
Institutul Național de Administrație
Parteneri
Secretariatul General al Guvernului, Agenția Națională a Funcționarilor Publici
Proiectul beneficiază de asistență tehnică din partea Grupului Băncii Mondiale.
Sursa de finanțare:
Programul Operaţional Capacitate Administrativă, cofinanţat de Uniunea Europeană, din Fondul Social European
Bugetul total al proiectului:
6.182.472,73 lei din care finanțare nerambursabilă de maxim 5.774.803,20 lei
Data semnării contractului de finanțare:
13 august 2019
Durata:
42 luni
*Proiectul a fost suspendat în perioada 15.01.2020 – 17.09.2020
Obiectivul general al proiectului
Întărirea capacității actorilor implicați în procesul de formulare a propunerilor de politici publice, bazate pe dovezi, în domeniul formării profesionale pentru administrația publică. Astfel, va fi întărită capacitatea INA de a contribui prin studii/analize/metodologii la îmbunătățirea sistemului de formare profesională din administrația publică.
Obiectivele specifice ale proiectului:
Obiectivul specific 1: Creșterea capacității instituționale prin: realizarea unei analize/cercetări cu privire la nevoile de formare pentru personalul din administrația publică și cu privire la piața de formare pentru administrația publică; elaborarea unui studiu pentru dezvoltarea Strategiei privind formarea profesională pentru administrația publică 2023-2029, care va cuprinde și recomandări privind planul de implementare a strategiei privind formarea profesională; realizarea unei analize privind impactul reglementărilor din domeniul formării profesionale, care va cuprinde și recomandări privind necesitatea/oportunitatea realizării de modificări legislative în domeniul formării profesionale; dezvoltarea a două metodologii pentru: 1) monitorizarea și 2) evaluarea și măsurarea impactului formării si perfecționării profesionale;
Obiectivul specific 2: Promovarea bunelor practici în administrația publică și încurajarea schimbului de experiență și a networkingului prin: crearea și operaționalizarea Rețelei Naționale a Furnizorilor de Formare pentru Administrația Publică (ReForm); crearea unei baze de date cu furnizorii de formare pentru administrația publică; organizarea de evenimente în cadrul rețelei;
Obiectivul specific 3: Dezvoltarea de competențe profesionale prin: dezvoltarea și organizarea unui program pilot de formare specializată destinat mentorilor, în sistem blended learning, pentru 50 de persoane cu atribuții în domeniul resurselor umane din autoritățile și instituțiile publice ale administrației publice centrale și locale și realizarea cadrului general aplicabil ulterior; dezvoltarea și organizarea unui program de formare pilot, pentru 50 de persoane nou intrate în sistemul administrației publice, folosind metode de blended learning – cu o durată de 1 luna, program intensiv de formare și realizarea cadrului general aplicabil ulterior.
Grup țintă:
Demnitari din INA, ANFP si SGG – fundamentarea deciziilor privind elaborarea de politici publice în domeniul formării profesionale – 6 persoane;
Funcționari de conducere și de execuție din cadrul INA care vor folosi cele două metodologii de: monitorizare și evaluare și măsurare a impactului formării și perfecționării profesionale – 30 de persoane;
Funcționari de conducere și de execuție din cadrul INA care vor folosi instrumentele de cercetare dezvoltate – 4 persoane;
Funcționari de conducere și de execuție pentru programul pilot de formare specializată destinat mentorilor – 50 de persoane;
Funcționari de execuție pentru programul pilot de formare și specializare la locul de muncă pentru persoanele nou intrate în sistemul administrației publice – 50 de persoane.
Rezultate așteptate:
Două metodologii pentru: 1) monitorizarea și 2) evaluarea și măsurarea impactului formării și perfecționării profesionale elaborate și testate;
Proiectul de Strategie privind formarea profesională pentru administrația publică 2023- 2029 elaborat;
Cunoștințe și abilități îmbunătățite ale mentorilor și ale personalului nou intrat în autoritățile si instituțiile publice.
Anunțuri/Comunicate
21.08.2019 – Proiect nou în implementare la INA
18.09.2019 – Prima întâlnire a echipei de management
12.11.2019 – În data de 12.11.2019, la sediul INA a avut loc întâlnirea echipelor de management al proiectului din cadrul INA, SGG, ANFP și a reprezentanților Grupului Băncii Mondiale, pentru discutarea unor aspecte tehnice privind desfășurarea activităților proiectului.
30.09.2020 – Întâlnire de lucru
18.12.2020 – Întâlnire de lucru
15.01.2021 – În data de 15.01.2021 a avut loc o întâlnire online a reprezentanților celor patru instituții partenere, cu scopul de a discuta aspecte tehnice referitoare la implementarea activităților proiectului.
25.03.2021 – Știre focus grup si interviu
03.06.2021 – Știre focus-grupuri
11.06.2021 – Știre interviuri
8.07.2021 – Știre întâlnire de lucru
7.09.2021 – Anunț chestionar privind nevoile de mentorat în administrația publică din România
Chestionarul adresat personalului de conducere din cadrul administrației publice din România poate fi completat accesând link-ul: https://tinyurl.com/mentorRO, în perioada 07-21 septembrie 2021.
15.09.2021 – Știre analiza mentorat
Chestionarul privind nevoile de formare în ceea ce privește managementul performanței angajaților din administrația publică poate fi completat accesând link-ul: tinyurl.com/nevoiformare, în perioada 25 octombrie-12 noiembrie 2021.
7.12.2021 – Știre Atelier de lucru – Studiu privind persoanele nou intrate în administrația publică
14.12.2021 – Știre Cel de-al doilea atelier de lucru – Studiu privind persoanele nou intrate în administrația publică
25.02.2022 – Știre conferința internațională „Formare și dezvoltare în administrația publică”
28.04.2022 – Anunț Înscrieri la Programul de formare specializată pentru persoanele nou intrate în sistem, accesibil gratuit
20.07.2022 – 50 de funcționari publici formați de INA în domeniul eticii și integrității
27.07.2022 – „Să construim împreună” – întâlnire de lucru ReForm
17.08.2022 – 37 de participanți au absolvit programul pentru persoanele nou intrate în sistem
23.08.2022 – „Împreună suntem mai aproape de oameni” – întâlnire de lucru pe tema ReForm
30.08.2022 – Start ReForm. Colaborare în formare pentru administrația publică
20.09.2022 – ReForm – Vocea formării pentru administrația publică din România
12.10.2022 – Formare pentru formatorii ReForm
28.10.2022 – Consultări referitoare la Strategia privind formare profesională pentru administrația publică
18.01.2023 – Program pilot de formare specializată destinat mentorilor
02.02.2023 – Înscrieri: Programul de formare specializată pentru persoanele nou intrate în sistem
06.02.2023 – Anunț încheiere înscrieri
15.02.2023 – INA: înscrieri la Programul de formare specializată destinat mentorilor
27.02.2023 – Anunț încheiere înscrieri program mentori
15.03.2023 – INA formează mentori
24.03.2023 – Continuăm formarea mentorilor
17.05.2023 – 20 de funcționari publici au absolvit programul de formare pentru persoanele nou intrate în sistem
16.06.2023 – 48 de funcționari publici au absolvit Programul de formare specializată destinat mentorilor
04.08.2023 – Masa rotundă Strategia ReForm
28.08.2023 – Comunicat de presă: Institutul Național de Administrație a prezentat astăzi Proiectul de Strategie de formare în administrația publică 2023-2029
Livrabile
Raport privind analiza nevoilor de formare a personalului din administrația publică. Recomandări bazate pe analiza experienței internaționale în domeniul formării în administrația publică
Raport privind dezvoltarea rețelei de formatori
Report on the development of the training network
Rețeaua Națională a Furnizorilor de Formare pentru Administrația Publică (ReForm)
Assessment-on-the-Implementation-of-the-Strategy-for-Public-Administration-Training-2016-2020-
STRATEGIA PRIVIND FORMAREA PROFESIONALĂ ÎN ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ 2023 – 2029 varianta 1
Decalogul calității în formare – Ghid la purtător
Minighid metodologic pentru formatorii ReForm
Procedura privind organizarea și funcționarea ReForm
Manualul participantului – Standarde de calitate în formare Metode şi instrumente inovative
Cadru general privind manualul pentru inserția personalului nou intrat în sistemul public
M1_Bazele administratiei publice_Suport curs Program nou intrați
M2_Calitate si performanta_Suport curs Program nou intrați
M3_Metode eficientizare_Suport curs Program nou intrați
M4_Comunicare si lucru in echipa_Suport curs Program nou intrați
M5_Etică și integritate_Suport de curs Program nou intrați
M6_Dezvoltare personală_Suport de curs Program nou intrați
Suport de curs Modul de formare 1 – Nevoile beneficiarilor de mentorat
Suport de curs Modul de formare 2 – Cadrul de mentorat
Suport de curs Modul de formare 3 – Abilități interpersonale pentru mentorat
Suport de curs Modul de formare 4 – Tehnici de mentorat
Suport de curs Modul de formare 5 – Etica mentoratului
Suport de curs Modul de formare 6 – Managementul transferului de cunoștințe