Institutul Național de Administrație (INA) a organizat, în data de 7 aprilie 2021, întâlnirea de lucru online cu tema Cooperare pentru dezvoltarea resurselor umane din administrație, continuând, astfel, seria consultărilor cu stakeholderii, în scopul identificării celor mai bune metode de îmbunătățire a performanțelor profesionale ale resurselor umane din sistemul public.
La acest eveniment au participat reprezentanți ai structurilor asociative ale administrației publice locale: Asociația Comunelor din România, Asociația Orașelor din România, Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România și ai asociațiilor profesionale din administrația publică: Corpul Profesional al Secretarilor Comunelor din România, Asociația Administratorilor Publici din România, Asociația Prefecților și Subprefecților din România.
Discuțiile s-au axat pe importanța cunoașterii nevoilor reale de formare și a problematicilor cu care se confruntă instituțiile și autoritățile administrației publice locale, în vederea construirii unor programe de formare profesională care să dezvolte competențe necesare bunei funcționări a administrației publice. S-a vorbit despre legalitate, predictibilitate și echitate în administrația publică și despre cum, prin cooperare, se poate ajunge la nivelul de performanță dorit.
Corina Licea, președinta INA: „Ne dorim să avem un partener de încredere în organizațiile pe care le reprezentați, astfel încât programele pe care le propunem să vină în sprijinul administrației publice. Vom colabora, totodată, cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici pentru a crea un sistem de resurse umane funcțional în toate instituțiile publice, astfel încât să contribuim la schimbarea sectorului public. Conceperea programelor de formare pe bază de competențe este o prioritate, dezvoltarea oamenilor fiind o condiție a creării unei culturi organizaționale în sprijinul beneficiarilor.”